There she is

Keren Levi
wo 9 feb en do 10 feb
Familieportret van intimiteit en afstand

Aan haar groeiende reeks Departing landscapes voegt Keren Levi een persoonlijke, sterk autobiografische solo toe. Als een fragment uit een geheim dagboek. 

Sinds 2018 werkt Keren Levi aan een serie solo’s onder de naam Departing landscapes, waarvan There she is de huidige versie is. Departing landscapes is als een schildersdoek waarop Levi, in samenwerking met dramaturg Igor Dobričić en componist Tom Parkinson, hetzelfde idee steeds herinterpreteert, aanscherpt, uitwist en verfijnt. De serie groeit met haar mee en wordt door de tijd, aandacht en liefde die zij over een langere periode in het stuk steekt steeds rijker en gelaagder. 

In de persoonlijke solo There she is staat afscheid nemen centraal. In tegenstelling tot veel van haar andere voorstellingen werkt Levi ditmaal met autobiografisch materiaal. Ze schakelt tussen verhalen en dans. Op het randje van roddelpraat schetst ze een gevarieerd beeld van intimiteit en afstand binnen haar familie. De toeschouwer leest als ware in haar geheime dagboek en wordt uitgenodigd na te denken over het verlies en afscheid van vorige generaties.

 De term ‘departing landscapes’ komt uit een uitspraak van componist Morton Feldman, een inspiratiebron voor Keren Levi: “The attack of a sound is not its character... Decay, however, this departing landscape, this expresses where the sound exists in our hearing – leaving us rather than coming towards us.”

Onderdeel van

Over Keren Levi

De Israelisch-Nederlandse choreografe Keren Levi maakt sinds 2004 conceptuele muziek-video-dansvoorstellingen. Ze geeft een heterogeen beeld van de vrouw en vraagt zich in haar werkproces af wat dans is en welke rol dans kan spelen in een sociaal-politieke context. In haar stukken maakt ze sociale conventies en verwachtingspatronen zichtbaar.

Team

choreografie en performance Keren Levi dramaturgie Igor Dobričić  muziek Tom Parkinson video Assi Weitz licht Martin Kaffarnik 

coproductie Veem House for Performance Amsterdam en Theater im Pumpenhaus, Münster met dank aan BNG cultuurfonds, Elise Mathilde Fonds en Kickstart Fonds, BAU dance & performance platform Amsterdam en Nicole Beutler Projects, Amsterdam