Love Scenes

Tabea Martin
za 29 mrt 20:15
Een filosofisch onderzoek naar de liefde in onzekere tijden

Is liefde een keuze? Kun je besluiten om lief te hebben? En wat gebeurt er als de ander zwijgt? Love Scenes duikt in de complexiteit van de liefde—mooi en troostend, maar ook gevaarlijk, verwarrend en pijnlijk. Vier dansers bewegen door steeds terugkerende liefdesscènes, balancerend tussen verlangen en twijfel, tussen verbinding en vervreemding.

Click here for English

Geïnspireerd door Roland Barthes’ Fragmenten van een taal van de liefde verkent de voorstelling de betekenis van liefde vandaag. Wat blijft er over van romantiek in een tijd waarin we spreken over toxische relaties, friends with benefits en polyamorie? Love Scenes laat ruimte voor verliefdheid, maar schetst ook een indringend portret van een samenleving die hunkert naar echte verbinding.

English

Is love an act of the will? Then we don't have to love. What happens when I try to love or speak as a lover? What feeling remains when the other person remains silent?  Do I protect someone from my restlessness, longing and vulnerability?  Do we decide to love? Love scenes tries to get closer to love and to understand why it is important to love right now.  To this end, the play questions scenes of love and what can happen to us: Beautiful and pleasant, dangerous and sick, or threatening.  Four dancers follow their doubts through constantly recurring love scenes and create spaces for the imaginary. Love scenes leaves us room for infatuation and at the same time creates a thoughtful portrait of an individualistic society in a desperate search for connection in the barren times of love. Roland Barthes, with his Fragments of a Language of Love, stands by her side as an old-school decipherer of myths and defender of romanticism. What can they still tell us when we have long been discussing toxic relationships, FwB or polyamory? For example: “When you're in love, you wait”. 

Team

choreography/concept Tabea Martin dance domenico Doronzo, Lisa Hellmich, Neil Höhener, Marta Allocco 
dramaturgy Moos van den Broek
music Donath Weyeneth lighting design/technical direction Patrik Rimann costumes Yasmin Attar stage Myriam Müller, Kevin Peterhans choreography assistance Dominique Cardito research Vlatko Kultzen outside eye Sebastian Nübling mediation Dominique Cardito, Recha la Dous, Corinne O’Toole production Ramun Bernetta - Bernetta Theaterproduktionen co-production Kaserne Basel partner Kurtheater Baden, Théâtre du Jura Delémont supported by Dance + Theatre Committee BS/BL, Pro Helvetia - Swiss Arts Council, Ernst Göhner Foundation, Stanley Thomas Johnson Foundation thanks to
Sven Berger, Pol Bierhoff, Jurriaan Cooiman, Jean-Marc Desbonnets, Zora Martin Mooij, Elisabeth und Daniel Martin, Salome Schneebeli, Child Protection Switzerland, Schauspielhaus Zürich, Theater Basel, Primarschule Gellert - Klasse 6e, Primarschule Neubad – Klasse 6b, Primarschule Erlenmatt – Begabungs- und Begabtenförderung und Klasse 5a, Primarschule Brunnmatt – Klasse 6a photo Rio Basel, Guillaume Musset video Heta Multanen