Nieuwe huisstijl TR

Zo’n driekwart jaar lang zijn wij achter de schermen druk bezig geweest met de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit van Theater Rotterdam, in samenwerking met ontwerpbureau Studio Dumbar. Deze nieuwe huisstijl zijn wij nu stapsgewijs aan het implementeren, van website tot gevelaankleding. Graag nemen we je mee in het hoe en waarom en laten we wat voorbeelden zien.

De oude visuele identiteit, die we sinds de opening van Theater Rotterdam in 2017 gebruikten, paste naar ons idee niet meer bij de ingezette koers van meerstemmigheid en wederkerigheid. Het jasje voelde te krap. We zochten naar een onderscheidende en dynamische huisstijl die de diversiteit, meerstemmigheid, creativiteit, expressiviteit en beweging van Theater Rotterdam, benadrukt, uitstraalt en laat voelen. Een huisstijl die onze positie als toonaangevend en baanbrekend theater kan laden, en die ruimte biedt, nu en in de toekomst, aan de complexiteit en veelheid van het merk Theater Rotterdam.  

Met de woorden Touch & Connect als leidend principe, heeft Studio Dumbar een stijl gecreëerd waarin verbinding en beweging centraal staan. De symbiotische relatie tussen grafische vormen, tekst en beeld is hierin belangrijk – de verschillende elementen reageren continu op elkaar. Hiervoor is speciaal een tool ontwikkeld, die ons in staat stelt om beelden zo te bewerken en transformeren dat ze tastbaar en levend aanvoelen. Wij hebben bovendien gekozen voor een breed kleurenpalet en een lettertype dat een grote variatie aan toepassingen heeft. Op deze manier is onze identiteit divers, nooit hetzelfde maar altijd herkenbaar.


Terug naar de nieuwsbrief