Veel gestelde vragen

Kaartverkoop

Waar en hoe kan ik kaarten kopen?
Via theaterrotterdam.nl kun je 24 uur per dag kaarten kopen. Telefonisch is de kassa bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 14:00 tot 17:00 uur op 010-4118110. De kassa is fysiek geopend van dinsdag t/m zaterdag van 14:00 tot 17:00 uur. Op voorstellingsdagen is de kassa vanaf een uur voor aanvang van de voorstellingen geopend. In de zomervakantie zijn we een paar weken dicht (lees meer over de zomersluiting)

Wat zijn de verschillende kortingen en passen?
Op deze pagina vind je alle kortingen en passen die Theater Rotterdam accepteert. 

Ik heb problemen met het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Mogelijk maak je gebruik van een verouderde internetbrowser. Wij raden aan om gebruik te maken van Google Chrome. 

Ik krijg een foutmelding bij het inloggen of bij het afrekenen, wat nu?
Waarschijnlijk zijn je inloggegevens van de website en je account in het kaartverkoopsysteem niet goed gekoppeld. Bel de kassa op 010-4118110 (ma-za 14.00 uur t/m 17.00 uur) of stuur een email naar kassa@theaterrotterdam.nl.

Ik wil meerdere kaarten voor één voorstelling bestellen maar ik kan geen aantal aangeven.
Het winkelmandje bevat geen kaarten maar enkel voorstellingen. Het aantal kaarten per voorstelling vult je bij een latere stap in.

De zaalplattegrond laadt niet bij het bestelproces.
Mogelijk gebruikt u een verouderde browser. Probeer het nogmaals in Chrome of Safari, of update uw browser. 

Ik krijg helemaal geen zaalplattegrond te zien.
Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd en hebben vrije zitplaatsen. Hierdoor krijg je geen plattegrond te zien en ga je gelijk door naar het prijsoverzicht.

Hoe is een stoelopstelling van de Grote Zaal?
Bij de meeste voorstellingen zit je op een vaste rij. Op je ticket staat je rij- en stoelnummer en ook of je links of rechts de zaalingang in moet lopen. 

Waar kan ik mijn gekochte tickets terugvinden op de website?
Je kaarten ontvang je na betaling direct als e-ticket via de mail. Op de website kunnen deze niet gedownload worden. 

Ik ben mijn e-tickets kwijt/heb deze niet ontvangen. Hoe kan ik deze (opnieuw) ontvangen?
Soms komen de e-tickets in de spam-inbox terecht, wellicht vind je ze daar. Kan je ze niet vinden? Mail of bel de kassa, dan kunnen wij de tickets opnieuw toesturen.

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kun je deze voorafgaand aan de voorstelling afhalen aan de kassa.

Ik kan niet meer naar de voorstelling. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Het is mogelijk om kaarten te annuleren tot uiterlijk 24 uur voor de voorstelling. In ruil hiervoor ontvang je een tegoedbon. Wij geven geen geld terug. 

De voorstelling waar ik naar toe wil is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst worden geplaatst?
Bij uitverkochte voorstellingen kun je vanaf één uur voor aanvang een wachtnummer halen bij de kassa. Wanneer er nog plaatsen beschikbaar zijn worden die op volgorde van het wachtnummer verkocht. Op de website kun je zien of er een online wachtlijst actief is waar je je voor kunt aanmelden. Mochten er plekken beschikbaar zijn wordt er contact met je opgenomen.

Hoe kan ik mijn kaartje afrekenen?
Je kunt betalen door middel van een debitcard, creditcard, tegoedbon of cadeaukaart. Wij accepteren geen contant geld. Dit geldt voor zowel de kassabalie als op onze website.

Welke cadeaukaarten accepteren jullie bij de kassa?
Wij accepteren de Podium Cadeaukaart en Theater-en Concertbon. Helaas accepteren wij geen VVV of andere bonnen.

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart of tegoedbon ook online inwisselen?
Ja. Je kan in het betaalproces (een deel van het bedrag) betalen met je Podium Cadeaukaart of tegoedbon. Let op: de Podium Cadeaukaart maakt gebruik van een pincode (deze zit onder het grijze stickertje en kun je wegkrassen).

Kunnen kaarten ook vanaf mijn telefoon worden gescand? 
Ja, let erop dat je de helderheid hoog zet. 

Hebben jullie groepskorting?
ja, neem voor reductietarieven voor groepen vanaf 15 personen contact op met de kassa via 010-4118110. Klik hier voor alle andere kortingsacties.

Je bezoek

Ik ben te laat voor de voorstelling. Kan ik alsnog naar binnen?
Na aanvang van de voorstelling kun je de zaal helaas niet meer betreden. 

Is fotograferen toegestaan?
Omwille van de concentratie van de theatermakers is het tijdens voorstellingen niet toegestaan om audio-, video- en foto-opnamen te maken. Uit respect voor de theatermakers en overige bezoekers verzoeken wij je gedurende een voorstelling je mobiele telefoon op 'stil' te zetten. Ook willen we je er graag op wijzen dat oplichtende schermen overlast voor theatermakers en bezoekers kunnen veroorzaken. 

Is eten en drinken toegestaan  in de zaal?
Eten en drinken is niet toegestaan in de Grote- en Kleine Zaal. Wel is het mogelijk om te dineren bij café restaurant Floor. Klik hier voor de openingstijden en het menu. 

Ik ben slecht ter been of zit in een rolstoel, hoe kan ik het beste een plek reserveren?
Wij hebben speciale rolstoelplaatsen en rijen die makkelijk te bereiken zijn vanuit de ingang van de lift. Bel met onze kassa om deze te reserveren: 010-4118110.

Help, ik ben iets verloren.
Mocht je iets verloren zijn dan kan je terecht bij onze receptie voor gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010-4044111.

Wat als ik positief getest ben op corona?
Als je positief getest bent op corona dan vragen wij je uiteraard om thuis te blijven. 

 

Bereikbaarheid

Waar is TR8 William Boothlaan?
Locatie TR8 William Boothlaan is gevestigd op de William Boothlaan 8. Hier zat voorheen het Ro Theater.

Vanaf hoe laat is TR8 William Boothlaan open?
TR8 William Boothlaan is een uur voor aanvang van de voorstelling geopend.

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Op de pagina bereikbaarheid vind je alle informatie omtrent parkeren. 

Meer over bereikbaarheid

Eten en Drinken

Kan ik in de buurt iets eten voorafgaand aan een voorstelling?
Kom je borrelen, lunchen, dineren. koffie drinken, voorbespreken of nabeschouwen voor of na een voorstelling? Dit kan bij Café Restaurant Floor, in de schouwburg. Meer informatie en/of reserveren kan via www.cafefloor.nl.

Is een drankje inbegrepen in de ticketprijs?
Bij voorstellingen en Tracks waarbij je (ook) naar de grote zaal gaat krijg je een drankje, met uitzondering van sommige verhuringen en concerten.

Is de bar geopend, waar kan ik napraten?
Café Restaurant Floor is geopend volgens de normale openingstijden. Bij voorstellingen op locatie TR8 William Boothlaan is voorafgaand en na afloop van de voorstelling de bar geopend. 



Staat je vraag er niet bij?
Mail ons op kassa@theaterrotterdam.nl en we beantwoorden graag je vraag.