This is not an embassy (Made in Taiwan)

Rimini Protokoll / Stefan Kaegi (CH)
Feeling Curious? / Nederlandse première
za 28 sep en zo 29 sep

400 year after The Netherlands colonized parts of Taiwan, we invite Stefan Kaegi to turn our theatre into an embassy. 

This Is Not an Embassy (Made in Taiwan) explores the challenge of creating an embassy for a place that isn't officially recognized as a state. Taiwan, located in the seismically active Pacific Ring of Fire, faces political instability similar to its shaky geological landscape. Despite being a UN member in the past, Taiwan lost its seat in 1971 and has struggled for international recognition ever since, with only a few countries diplomatically recognizing it. This places Taiwan in a tough spot between global powers.

However, Taiwan has found creative ways to build connections without official recognition, using NGOs and trade alliances. In the theater, where illusion and representation reign, the question arises: How does one depict Taiwan onstage? What symbols—flags, anthems, rituals—capture its essence in the contemporary world?

Stefan Kaegi, along with Taiwanese artists, spent seven weeks talking to diplomats, geologists, and others in Taiwan to understand its unique situation. In This Is Not an Embassy (Made in Taiwan), they bring together diverse voices, including a retired ambassador, a digital activist, and even someone from a bubble tea business, to explore Taiwan's quest for identity and recognition on the world stage.

This year marks exactly 400 years since the Netherlands colonized parts of Taiwan and the VOC build Fort Zeelandia in Taiwan, making it a poignant time to bring this work to the Netherlands and transform our theater into an embassy. By doing so, we highlight Taiwan's story and foster a deeper understanding of its unique position in the world. 

BIO
Stefan Kaegi creates documentary theatre plays, audio-interventions, curated formats and works in the urban environment in a diverse variety of collaborative partnerships. Using research, public auditions and conceptual processes, he often gives voice to ‘experts' who are not trained actors but have something to tell. Most of his works are released under the label „Rimini Protokoll“ - name of the berlin-based theatre collective he founded together with Helgard Haug and Daniel Wetzel in the beginning of the millenium. 


 

Feeling Curious?
This is not an embassy (Made in Taiwan) is a part of International Performance Festival Feeling Curious?
Click here to find out more about the festival

 

Tickets:
Why only go to one performance when you can have them all? Getting a Passe-partout is the cheapest way to discover the festival
Click here to buy tickets

 

Language:
The performance will be in english.

 400 jaar nadat Nederland delen van Taiwan koloniseerde, nodigen we Stefan Kaegi uit om ons theater te transformeren tot een ambassade.

This Is Not an Embassy (Made in Taiwan) onderzoekt de uitdaging van het creëren van een ambassade voor een plek die niet officieel erkend is als staat. Taiwan, gelegen in de seismisch actieve Ring van Vuur in de Stille Oceaan, kampt met politieke instabiliteit die vergelijkbaar is met zijn ongelijke geologische landschap. Ondanks dat Taiwan in het verleden VN-lid was, verloor het in 1971 zijn zetel en heeft sindsdien moeite om internationale erkenning te krijgen, met slechts enkele landen die het land diplomatiek erkennen. Dit plaatst Taiwan in een moeilijke positie tussen wereldmachten.

Toch heeft Taiwan creatieve manieren gevonden om verbindingen te leggen zonder officiële erkenning, met behulp van NGO's en handelsallianties. In het theater, waar illusie en representatie heerst, rijst de vraag: Hoe beeld je Taiwan op het toneel uit? Welke symbolen, vlaggen, volksliederen en rituelen, vangen zijn essentie in de hedendaagse wereld?

Stefan Kaegi, en Taiwanese kunstenaars, spendeerde zeven weken met het voeren van gesprekken met diplomaten, geologen en anderen in Taiwan om de unieke situatie te begrijpen. In This Is Not an Embassy (Made in Taiwan) brengen ze diverse stemmen samen, waaronder die van een gepensioneerde ambassadeur, een digitale activist en zelfs iemand met een bubble tea-bedrijf, om Taiwan's zoektocht naar identiteit en erkenning op het wereldtoneel te verkennen.

Dit jaar markeert precies 400 jaar sinds Nederland delen van Taiwan koloniseerde en de VOC Fort Zeelandia in Taiwan bouwde, wat het een aangrijpende en passende tijd maakt om dit werk naar Nederland te brengen en ons theater om te toveren tot een ambassade. Door dit te doen, lichten we het verhaal van Taiwan uit en bevorderen we een dieper begrip voor zijn unieke positie in de wereld.

BIO
Stefan Kaegi creëert documentair theater, audio-interventies, gecureerde formats en werkt in een grote verscheidenheid aan samenwerkingsverbanden. Met behulp van onderzoek, openbare audities en conceptuele processen geeft hij vaak een stem aan 'experts' die geen getrainde acteurs zijn, maar wel iets te vertellen hebben. De meeste van zijn werken worden uitgebracht onder het label „Rimini Protokoll“ - de naam van het in Berlijn gevestigde theatercollectief dat hij samen met Helgard Haug en Daniel Wetzel aan het begin van het millennium oprichtte.

Team

Concept and direction: Stefan Kaegi (Rimini Protokoll)
With Chiayo Kuo, Debby Szu-Ya Wang, David Chienkuo Wu
Dramaturgy and assistant director Szu-Ni Wen
Set design Dominic Huber
Video Mikko Gaestel
Music Polina Lapkovskaja (Pollyester), Debby Szu-Ya Wang, Heiko Tubbesing
Research Taïwan Yinru Lo
Video shooting Philip Lin
Light Pierre-Nicolas Moulin
Co-dramaturgy Caroline Barneaud
Assistant director Kim Crofts
Assistant set designer Matthieu Stephan
Outside eyes Aljoscha Begrich, Viviane Pavillon

Coproduction
Rimini Apparat
Berliner Festspiele
Volkstheater Wien
Centro Dramático Nacional Madrid
Zürcher Theater Spektakel
Festival d'Automne à Paris
National Theatre Drama / Prague Crossroads Festival

With the support of
Centre culturel de Taïwan à Paris
Prix Tremplin Leenaards / La Manufacture
Le Cercle des mécènes du Théâtre de Vidy